Sådan arbejder vi

Alle børn kommer i en fordybelsesgruppe

Når vi oplever, at en gruppe børn har en fordybelse i et tema eller hvis vi ser en gruppe, som skal have en ekstra indsats i forhold til en kompetence løft, laver vi en fordybelsesgruppe. I en fordybelsesgruppe er der omkring 5-8 børn med 1 voksen eller 10-16 børn med 2 voksne. Vi vil støtte op om børnenes fantasi og erkendelsesprocesser i et nærværende, lærerigt og fordybende miljø.

Vi har altid en anerkendende tilgang til dit barn

Vi lægger stor vægt på, at dit barn skal mødes, af en anerkendende voksen. Derfor har vi altid fokus på vores tilgang til hvert enkelt barn i børnehaven. Alt personale er/skal uddannes i eller har kendskab til ICDP. Det er en måde, hvorpå personalet er bevidst om at have et positivt og udviklende samspil med barnet. Vi arbejder både med disse samspilstemaer i relationen til barnet, og tager også barnets trivsel op i fællesforum, hvor vi finder de optimale udviklingstrin til dit barn i fællesskabet.

Vi evaluerer på dit barns trivsel

Vi sætter særlig tid af én gang om året, hvor vi laver en vurdering på dit barns trivsel i børnehaven. Dette sker gennem et system, som kaldes TOPI. Her har vi nogle pædagogfaglige standpunkter, som vi vurderer barnet ud fra. Det er ikke en test, men en måde hvorpå personalet sikre sig, at barnet bliver taget hånd om, hvis barnets trivsel ikke er helt optimal.